Ako pripraviť podklady pre vyhotovenie webu

- Dobrý deň, koľko by stálo vytvorenie webstránky? 
- Dobrý deň, podľa vašej špecifikácie... možno euro, možno aj milión.

Ani do autobazaru nejdete s tým, že potrebujete AKÉKOĽVEK auto. Áut sú predsa tisíce typov, záleží len na preferenciách a potrebách vodiča a jeho prípadných spolucestujúcich. Rovnako je to aj v prípade agentúr, ktoré tvoria weby. Pri tvorbe webu existuje nekonečné množstvo riešení a my od vás potrebujeme čo najviac informácií, aby sme vám mohli dodať ten správny produkt na mieru. 

Ešte predtým, ako sa vrhnete na skomponovanie kontaktného mailu s dopytom, poriadne si premyslite, aké charakteristiky by mal spĺňať váš nový web. V žiadnom prípade sa tomu totiž nevyhnete. Kvalitne pripravené podklady ocení každý tvorca webu - práve vďaka nim ušetrí čas počas úvodnej komunikácie, a ten potom môže pretaviť do práce na vašom projekte. 

Ako (ne)vyzerajú kvalitné podklady pre tvorbu webu?

Pekne sa predstavte

Aby sme vedeli splniť vaše očakávania, potrebujeme vedieť čo najviac o vašom biznise. Pripravte si stručnú charakteristiku vašich produktov či podnikania, napíšte niečo o svojich zákazníkoch i konkurencii, ambíciách do budúcnosti a dlhodobých cieľoch - skrátka, o vašom biznise nás zaujíma úplne všetko. Čím viac sa totiž dozvieme, tým lepšie sa dokážeme vcítiť do situácie, v ktorej sa nachádzate, pochopiť vaše motivácie a sledovať rovnaké ciele. Pokiaľ je váš biznis poctivý a produkuje užitočné produkty či služby, alebo riadite organizáciu s ušľachtilým zámerom, bude pre nás radosť spolupracovať s vami na projekte, ktorý môže mať pre svet prínos. 

Účel a ciele

Pokiaľ ste nenašli konkrétny dôvod na vytvorenie nového webu, znamená to, že neviete, čo chcete a dali ste sa na neurčitú a vyčerpávajúcu cestu bez cieľa. Nebudeme vám klamať - pre webové agentúry ste jeden zo zákazníkov, s ktorými sa spolupracuje „za trest“. Termín odovzdania vášho projektu sa bude preťahovať, dohodnutá suma bude prekročená, s výsledkom nebudete stotožnení a vyhotoviteľ na projekte prerobí. Všetci budú nespokojní, na svete pribudne ďalší zbytočný web a vám (i pracovníkom agentúry) sa zvýši riziko na vznik kardiovaskulárneho ochorenia.

Ak sa chcete tomuto scenáru vyhnúť, stanovte si vopred požadovaný výsledok, ktorý bude súčtom konkrétnych vlastností webu. To znamená, že si vytýčite špecifický cieľ, na ktorý sa bude prihliadať aj pri tvorbe jednotlivých častí stránky. Na webe to môže byť napr. predaj produktov, budovanie komunity fanúšikov, zjednodušenie nákupného procesu, nábor kvalitnejších zamestnancov, získavanie dotácií či investorov atď. 

Cieľové skupiny

Váš web budú na základe obsahu navštevovať rôzne skupiny ľudí. Nemusí ísť pritom iba o vašich zákazníkov, cennými návštevníkmi su napr. aj potenciálni partneri a investori, uchádzači o zamestnanie, riaditelia väčších spoločností, novinári, blogeri... Na každú jednu cieľovú skupinu by ste mali brať ohľad a pripraviť pre ňu zaujímavý obsah. Každý, kto môže na vašom webe nájsť hodnotné informácie z oblasti vášho pôsobenia, je potenciálny šíriteľ povedomia o vašej značke či produktoch. Spokojní návštevníci často samovoľne zdieľajú informácie z kvalitných zdrojov, a teda môžu odporučiť vaše služby a produkty známym. 

Financie

Klasickým postupom v našich končinách je požiadať 30 agentúr o cenovú ponuku a vybrať si najlacnejšie riešenie. Lenže - nízka cena väčšinou nie zárukou kvality a najlacnejšie riešenia často nefungujú. (Dobré ráno.) Uvedomte si, že webová stránka je investícia a aktívne vystupovanie na internete je najúčinnejší marketingový nástroj súčasnosti.

No, samozrejme, aj tak všetko závisí od rozpočtu. Stanovte si finančný strop, ktorý nechcete prekročiť, a nechajte si poradiť, ako tento rozpočet čo najefektívnejšie investovať. Bez rozpočtu môžeme iba strieľať naslepo a navrhnúť vám riešenie, ktoré je na míle vzdialené od vašich skutočných potrieb a predstáv. Do webu sa dá vždy vložiť viac prostriedkov: vždy sa dajú investovať ďalšie peniaze do funkcionality, obsahu či analýz. Komplexné riešenia preto môžu byť mnohonásobne (stonásobne, tisícnásobne) drahšie než tie jednoduché. 

Osnova obsahu

Určite máte vlastné predstavy o tom, aké informácie by mal váš web obsahovať a približne do akých podstránok majú byť rozdelené. Zahrňte vašu predstavu o obsahu do podkladov. Vďaka tomu sa budeme mať od čoho odraziť pri návrhu štruktúry obsahu a vy si budete istí, že nevynecháme nič, čo pokladáte za dôležité. 




Sme zapálení pre zaujímavé projekty!

Kontakt

Kontaktný formulár

Ak to s nami chcete skúsiť, dajte si záležať na podrobnej špecifikácii projektu. Ďakujeme.

Formulár bol úspešne odoslaný. Ďakujeme.

Kontaktné údaje

  • FREYA creative s.r.o
  • Bánovská 134, 913 21 Trenčianska Turná
  • e-mail: web@freya.sk
  • telefón: +421 32 286 1484
  • mobil: +421 903 267 136
  • mobil: +421 904 281 810
  • IČO: 46 526 595
  • DIČ: 2023 444 797

Google+ LinkedIn

map
Hore

Máte otázku? ×